reklama

Nedám, nedáš, nedá sa

alebo keď sa nedarí

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Tak vy mi teda tú igelitku nedáte? Mám chuť z plného hrdla si na tú ženskú zakričať, vyžiadať si riaditeľa, urobiť nejakú scénu a pobaviť ňou ľudí, ale najmä seba ... napokon však iba hľadím na priesvitnú tašku prevesenú cez okraj pultu a ruka mi červenie, lebo sa do nej zarezáva kus mikroténu. Som sebecká? Ani neviem prečo, napadne mi zrazu Michal Penk. Pani pokladníčka sa tvári nekompromisne a zvyšujúc hlas ma presviedča, že cudzím osobám igelitové tašky len tak rozdávať nesmú. Predstavujem si tety predavačky na školení organizovanom vedúcim prevádzky na tému „Igelitka – naše bohatstvo!“ s podtitulom „100 spôsobov, ako okabátiť zákazníka“. Vidím ho, ako pri odchode z prednáškovej miestnosti máva zdrapom igelitu a nadšene vyprevádza dámy pokrikom „Nedať, nedať, a ešte raz nedať!“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď tej svojej stručne vysvetľujem, že som nákup urobila hneď vedľa, v oddelení potravín (čo je úplne zrejmé, lebo cez sáčik, ktorý mi dali tam, sa prerezáva na svetlo božie škatuľa mlieka), pomaly sa jej zmocňuje nepokoj a keď z môjho nádychu vytuší prichádzať ďalší argument, namrzene mi tašku radšej tresne do ruky a pridusene si zamrmle „nesmieme vydávať tašky hocikomu“.

„No ako to vyzerá, už ste sa rozprávali s nadriadeným o našej ponuke?“, vytrhne ma z dumania pred východom z obchoďáku Hedvigin hlas v telefóne. Pripomenie mi, že je streda večer a ja som jej mala dať do utorka rána vedieť, čo a ako. Žiadne čo a ako sa nekoná. Ešte raz to skúšam s vetou „Do budúceho utorka...“ a potom telefón strčím pod fukár vo dverách na fotobunku a zložím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V „Slovaku“ je ako vždy podvečer plno, zafajčené a polotma. Čašníci majú zámerne čierne tričká, aby ich nebolo vidieť na prvý pohľad a človek si nemohol hneď tak z fleku objednať. Majú smolu, my ich napriek dymovej clone a maskovaniu vidíme. Na veľké sklamanie mladého demotivovaného čašníka zbadáme práve jeho, mávneme smerom k nemu a navyše ho sústredene pozorujeme, až kým ho kolega pri bare nepostrčí a nepošle k nášmu stolu. Drží sa celkom obstojne až do chvíle, keď ho jedna z nás nepoprosí, aby jej ohrial polievku v mikrovlnke, nech sa nemusí dívať do očí tým mastným okám. Chlapec zneistie, hoci doteraz si zachovával pomerne nehybný výraz tváre (opäť mi napadne Michal Penk). Zdá sa nám, že aj mihol brvou, ale mohol to byť iba tieň. Vraj sa skúsi opýtať pri bare, či sa to dá. Inak jeme tak rôzne: čo príde, čo nám prinesú, čo si donesieme. V prvom rade ale pijeme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kým sa vráti z misie Mikrovlnka, idem sa postaviť do radu na WC. Asi po troch minútach státia a hľadenia do blba (ale tvárim sa, že si čítam plagáty na stene) ma vysoká stredoškoláčka upozorňuje, že vedľajšie WC je úplne prázdne. Po návrate k stolu pasívne konštatujem, že mi niekto vymenil stoličku: odrazu sa kolísam z jednej strany na druhú a čakám, kedy pôjde na WC dakto od vedľajšieho stola ...

Doma si čítam horoskop a hodnotím, či im to dnes zasa raz nevyšlo. Okrem všeobecných rečí o peniazoch a o tom, že sa mám viac venovať rodine, šetriť sa a trocha šetriť, zapracovať na svojej kondícii a partnerskom vzťahu, nebyť egoistická (takže predsa len som asi sebecká) mi píšu, že preventívne, ak cítim bolesť v hrdle, mám kloktať účinné prírodné prostriedky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zaujímalo by ma, ako môže človek pri písaní horoskopu objaviť prvé znaky chronickej bronchitídy niekoho úplne neznámeho a tiež to, čo si pán alebo pani redaktorka (pravdepodobne ale brigádnik z fakulty mikrobiológie alebo pani na materskej dovolenke na polovičný úväzok, ktorá horoskopy píše popri praní a počúvaní bla bla malej Zuzanky) predstavuje pod prírodnými prostriedkami. A takisto by ma zaujímalo, prečo je na svete toľko druhov nabíjačiek, prečo ich mám plnú tašku a prečo tú správnu vytiahnem zásadne vždy ako poslednú.

Lucia Doležáleková

Lucia Doležáleková

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Mám vodičák na slová a významy. Vlastne sa živím hľadaním zmyslu a zabávam hľadaním nezmyslu. Trpím diagnózou anemik-romantik-idealista, čo mi niekedy dosť komplikuje život. Zoznam autorových rubrík:  EpizódyTaľafatky a iné malichernostiČím sa živím a napájamAko vidím svetSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu