reklama

Mám nos, aký sa mi chce

"Mám nos, aký sa mi zachce." "Nie, máš nos, aký sa chcel tvojim rodičom." "Do toho ti nič nie je!"

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Neviem, prečo som si na tento rozhovor spomenula práve teraz, keď by som mala myslieť na znenie rozlúčkového e-mailu. Keď by som mala zvažovať, či bude sentimentálne dojímavý a patetický alebo nenásilne vtipný a drzý.

Žltohnedá od prudkého španielskeho slnka a vypílingovaná od portugalskej zmesi vetra a piesku však radšej hľadím na svoj stan v kúte izby. Privriem oči a vidím tmavovlasých mladíkov, ako na pláži pri Saint-Tropez hrajú tú čudesnú hru tými ešte čudnejšími drevenými pálkami, po ktorých Zuz tak veľmi túži. Hlboký povzdych. Pohladenie šije. Okno.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Len niekoľko dní dozadu, pokrkvaná medzi sedadlami klimatizovaného autobusu a zababušená v deke s omrvinkami z raňajšej bagety (biele bagety a papierové sendviče nechcem vidieť najbližších stoosemdesiat rokov), som si nevedela predstaviť, že si opäť zvyknem na spánok v rovnej posteli, bez večerného zabíjania kolíkov do zeme kameňom, obväzovania okolitých stromov kadejakými šnúrami a predspánkovej modlitby, aby nám vietor v noci nerozfúkal nohavičky po celom kempe a ja som nemusela vysvetľovať, prečo v mojom veku na nich ešte stále nosím motív Snoopyho. Nevedela som si predstaviť, že po takmer troch týždňoch na cestách si nebudem musieť každý deň vytriasať z uší tony piesku, ráno nebudem musieť kolenami tlačiť stan späť do obalu (naozaj ich musia šiť minimálne o 10 cm užšie než treba len preto, aby to dobre vyzeralo na regáloch v obchode?), hľadať v prachu ohnuté kolíky a štipce, kŕmiť hladujúce kempingové mačky s rozkošnými zvončekmi na krkoch, ani to, že strávim sériu nocí za sebou na jednom mieste a dokonca obklopená múrmi, necítiac vietor, ako sa nám opiera do stanu a súčasne nás desí i uspáva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Deň ako vyšitý na prehánky. Hltajúc kurací rezeň v jedálni sa cítim ako v inom filme. Mám pocit, že niekto príliš rýchlo prepol kanál a ja som si nestihla kúpiť tie správne čipsy, že mali všade namiesto paprikových iba paradajkové s bazalkou, ktoré neznášam. ˇgua! Aha, tak podľa tých prísaviek toto boli kedysi chobotnice a nie krevety...

Cestou späť do kancelárie si uvedomím, že je asi nízky tlak, pretože vonku cítiť kanalizáciu. Vždy som si myslela, že v tomto odľahlom logistickom gete na konci hlavného mesta niečo tak pokrokového ani nevybudovali, ale mýlila som sa rovnako, ako keď som si dlho dlho myslela, že Peter Nagy nemá trvalú onduláciu a Princezná so zlatou hviezdou na čele je prirodzená rusovláska. Pred týždňom sa nám pod kožu zarezával Atlantik a na plecia nám skákali makaky rôznych veľkostí a stupňa opotrebovanosti turistami... teraz sa nám do kancelárie ako každé leto snažia nanominovať osy a na plecia nám z času na čas padne akurát tak sadrokartón. Ale aj to má svoje čaro. „Veď ti to ešte bude chýbať", zadrie kolega, keď sa nadychujem, aby som okomentovala inváziu troch vražedných ôs. Ešte stále sme však štyria na tri a máme naše legendárne smrtonosné februárové vydanie nejakého bulváru, takže nás nedostanú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Stan v rohu sa ani nepohol. Vrhá teraz ale iný tieň... To iba ja sa musím furt niekam presúvať. Toto je katedrála, je stará, postavili ju dosť dávno a trvalo to dosť dlho. A určite je dosť vzácna. Chytím sa za nos. Nie, nenúťte ma k nejakému sentimentálnemu resumé, prosím. Dva roky, to nie sú len tisícky kilometrov, desiatky možno stovky tvárí a obálok, niekoľko preukazov a kartičiek a zväzok kľúčov, ktoré niekomu odovzdám a dakto iný ich zasa prevezme. Sedemsto dní, to nie je len tisícštyristo razy si umyť zuby a približne dvetisícosemstošestdesiat krát spláchnuť záchod. Ako môžete odo mňa požadovať, aby som viac ako milión minút zhrnula tak málo slovami (slovami!)? Nenúťte ma.

Lucia Doležáleková

Lucia Doležáleková

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Mám vodičák na slová a významy. Vlastne sa živím hľadaním zmyslu a zabávam hľadaním nezmyslu. Trpím diagnózou anemik-romantik-idealista, čo mi niekedy dosť komplikuje život. Zoznam autorových rubrík:  EpizódyTaľafatky a iné malichernostiČím sa živím a napájamAko vidím svetSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu